بادرود بر ایرانیان بزرگ و هنرمند همیشه گرفتارمان در هرکجای ایران و این جهان، درود بر تهرانیان ، درود بر اقوام مختلف آذربائیجان ، درود بر اقوام مختلف کرد ، درود بر اقوام مختلف بختیاری ، تمام خوزستانی ها، لرها ، لک ها ، شاه سونی ها ، سیستانی هاو بلوج ها، ترکمن ها ، قشقائی ها ، گیلک ها ، مازنی ها ، خراسانی ها ، یزدی ها ، اصفهانی ها ، فارس های استان فارس ، کرمانی ها، بوشهری ها، تمامی روستائیان ایران و تمامی اقوام مختلف و شاخه های گوناگون اقوام ایرانی ، درود بر تمامی هم میهنان گرامی و عزیز تر از جانمان ، درود
نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

مقام زن در ایران باستان و مقایسه آن با احکام اسلامی - دختران ایران باستان چگونه همسر خود را انتخاب میکردند؟

مقام زن در ایران باستان و مقایسه آن با احکام اسلامی

- دختران ایران باستان چگونه همسر خود را انتخاب میکردند؟





نگاهی به یافتن همسر در ایران باستان در لابه‌لای تاریخ، اساطیر و باستان شناسی ایران :

همواره خانواده به عنوان مهم‌ترین واحد اجتماعی و نگهدارنده رابطه خویشی و پایگاه عاطفی نقش مهمی‌ایفا می‌کند.
«مان» در مفهوم خانواده، از صورت اوستایی «نمانیه»، در واژه «‌‌‌خانمان» به معنی خانه و خانواده باقی‌ مانده است.
در آثار باستان‌شناسی ایران، در گورهای مختلف آثار مادری که فرزندش را بغل کرده است و حتی یک نمونه از تپه حسنلو، پایین‌تر از دریاچه ارومیه، آثار زن و مردی که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند، به دست آمده است که خود تاکیدی است بر مفهوم خانواده و عشق.

خانواده که امروز نیز از مقدس‌ترین و محترم‌ترین نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود، همواره در این سرزمین از اهمیت والایی برخوردار بوده است تا بدان ‌جا که در اعتقادات ایرانی تشکیل خانواده به صورت تکلیفی دینی در آمده است.

خانواده از نظر اقتصادی، اشتراک منافع و همیاری و امداد مادی و معنوی را تضمین می‌کند و عشق و محبت مایه استواری این پیوند می‌گردد. در آن زمان که زن‌ربایی و حتی خرید زن در میان بسیاری از ملل و اقوام هند و اروپایی معمول و متداول بود، ازدواج ایرانی در سایه نظم و نسقی که آیین زرتشت آورده بود، نتیجه عقد بود.

وجود ایزد بانوانی چون آناهیتا و اشی و نقش آنان در تفکرات ایرانی اهمیت خانواده را بیشتر می‌نمایاند.
آناهیتا با صفات نیرومندی، زیبایی و خردمندی، به صورت ایزد بانوی عشق و باروری نیز در می‌آید، زیرا چشمه حیات از وجود او می‌جوشد و بدین گونه «مادر خدا»‌ نیز می‌شود
و اشی نماد توانگری و بخشش، ایزد بانویی است که پیشرفت و آسایش به خانه‌ها می‌برد و خرد و خواسته می‌بخشد.

به نظر ایرانیان، ازدواج نتیجه تراضی زن و مرد بود و این ازدواج در آن واحد معنی مذهبی و اجتماعی داشت.
مومن که تن به قیود زناشویی می‌دهد، برای روح خود سعادت جاودانی فراهم می‌آورد و برای خویشتن راهی خجسته به سوی زندگی آینده می‌گشاید.
چرا که مومن باید در گسترش و توسعه آفرینش نیک سهیم باشد و به این منظور، چه وسیله‌ای شایسته‌تر و نیکوتر از ازدواج و به بارآوردن موجودات «اهورایی» خواهد بود؟
با این اعتقاد، تجرد در آیین زرتشتی مجاز نیست. زناشویی بی‌عقد مایه دهشت است و نزد ایرانیان پذیرفتنی نبوده است.
به همین خاطر فرزندان حاصل از این گونه پیوندها از وراثت بی‌بهره بوده‌اند.

*** زندگی زناشویی و خانواده از لحاظ اجتماعی نیز از اهمیت والایی برخوردار بود تا بدان‌جا که در زمان ساسانیان، شاهنشاهان، به عنوان نمایندگان راستین اهورامزدا در روی زمین از ازدواج مردم حمایت می‌کردند.


*** دولت هر سال برای عده زیادی از دوشیزگان نیازمند جهاز فراهم می‌آورد و دختران بی‌صاحب و بی‌جهاز را به خرج خود شوهر می‌داد و در انجام دادن این گونه نیکوکاری‌ها خسرو انوشیروان سرآمد دیگر پادشاهان ساسانی بود.


*** ایرانیان آن‌چنان به خانواده اهمیت می‌دادند که از مشاغلی که مستلزم تجرد بود یا از زندگی حادثه جویانه که مردان را مدتی دراز از کانون خانواده دور نگه می‌داشت، مانند دریانوردی و بازرگانی، خوش‌شان نمی‌آمد.


*** حتی سربازان ایرانی همه زن داشتند و دلبسته اجاق‌های خانوادگی خود بودند و هر سال، جز چند ماهی خدمت به شاه مملکت دینی به گردن نداشتند.


***خانواده از چنان بنیان محکمی‌برخوردار بود که حتی بچه‌دار نشدن و نازایی زن دلیلی بر برهم خوردن پیمان زناشویی نبود. ***زرتشتیان در این گونه موارد به راحتی بچه‌ای را به فرزندی می‌پذیرفتند. گرچه بنابر دین خود مجاز به انتخاب همسر دیگری با رعایت حقوق همسر اول بودند, اما در همه متن پهلوی «مادیکان هزار دادستان» تنها یک نمونه از دو زنه بودن می‌بینیم و این امر دلیل آن است که چنین کاری نادر بوده است.


* نکته جالب دیگر در تفکر ایرانیان :

همین مساله به فرزندی پذیرفتن است که تنها در مورد خانواده‌های بی‌اولاد صدق نمی‌کند. آوردن بچه‌ای به آغوش خانواده منشا مذهبی دارد این عمل ثواب به شمار می‌آید و به منزله عبادت است.

از این رو، خانواده‌ای که چند فرزند هم داشته باشد، اگر ببیند بچه‌ای از پرستاری و مواظبتی شایسته برخوردار نیست یا بر سر راه مانده، مکلف است آن بچه را به فرزندی بپذیرد.

* مساله مهم دیگر در بدو تشکیل خانواده به چشم می‌خورد:

پدر و مادر در انتخاب همسر برای دختر خود دخیل بودند اما دختر هم حق داشت در صورتی که داماد منتخب پدر و مادر را نپذیرفت، دست رد بر سینه او بزند.

** قوانین دوره ساسانی ازدواجی را که به زور صورت می‌گرفت، به منزله جرم و خیانت می‌شمرد.

و این امر، از پیشرفت‌های بزرگ حقوق ساسانی بود.

این در حالی است که در سرزمین‌های هم‌مرز ایران، دختر از این آزادی خبر نداشت. در بابل، دختر می‌بایست مردی را بپذیرد که پدرش برای وی در نظر گرفته بود و در هند، دختر مثل کالایی به مردی داده می‌شد که بیشترین پول را پرداخته بود.

در چنین شرایطی، دختر ایرانی از امتیازهایی بیش از همه دختران مشرق زمین برخوردار بود و می‌توانست یار و همدم زندگیش را به میل و اراده خویش برگزیند.

نمونه‌های چنین آزادی و اختیاری در شاهنامه کم نیستند:

شاهدخت رودابه هاماوران مخالف با نظر پدر، کاوس را به همسری خود برگزید، منیژه زیبا هم، به همین گونه، به سوی بیژن پهلوان، دشمن سوگند خورده پدرش افراسیاب نگریست. کتایون همسر خویش را در انبوه خلق با پرتاب سیبی زرین به سوی او برگزید.

پس از گزینش همسر، باید به حضور پدر دختر رفت و مراسم خواستگاری را به جا آورد.

در این مرحله، کسان دختر بیش از هر چیز دیگر نگران خلق مادر شوهر بودند که خوشبختی نوعروس سراپا به آن بسته بود و این نگرانی‌ها نشان می‌دهد همان‌گونه که احترام به بنیان خانواده و قدر و منزلت آن در ایران باستان ریشه دارد، دعوای عروس و مادرشوهر هم ریشه‌ای بس کهن داشته است!


مقام زن در ایران باستان :
در ایران باستان همیشه مقام زن و مرد برابر و در کنار هم ذکرشده است،

حتی گروهی از ایزدان مانند آناهیتا زن هستند و در میان امشاسپندان، امرداد و خرداد و سپندارمذ، که صفات اهورامزدا است زن می‌باشند.

آنچه در اوستا آمده است همه نشانه ای از همسنگی زن و مرد است،

در فروردین یشت چنین آورده شده:

اینک فروهر همه مردان و زنان پاک را می‌ستائیم آنان که روان هایشان در خور ستایش و فروهر‌هایشان شایسته است اینک فروهر همه مردان و زنان پاکدین را می‌ستائیم.

زنان در زمان شاهنشاهی هخامنشیان:

براساس لوح های گلی تخت جمشید زنان هم دوش مردان در ساختن کاخ های شاهان هخامنشی دست داشتند و دستمزد برابر دریافت می‌نمودند، پیشه بیشتر زنان در دوره هخامنشیان صیقل دادن نهائی سنگ نگاره ها و همچنین دوخت و دوز و خیاطی بوده است. بنابراین در شاهنشاهی بزرگ هخامنشی با برابری و تساوی حقوق زنان با مردان سر و کار داریم.


* باید خاطرنشان کرد که زنان در زمان بارداری و با بدنیا آوردن کودکی برای مدتی از کار معاف می‌شدند،

اما از حداقل حقوق برای گذران زندگی برخوردار می‌گشتند و علاوه بر آن اضافه حقوقی بصورت مواد مصرفی ضروری زندگی دریافت می‌نمودند، همچنین در گل نوشته های تخت جمشید شاهد آن هستیم که در کارگاههای خیاطی، زنان بعنوان سرپرست و مدیر بودند و گاه مردان زیردست زنان قرار می‌گرفتند. اما زنان خاندان شاهی از موقعیت دیگری برخوردار بودند، آنان می‌توانستند به املاک بزرگ سرکشی کنند و کارگاه های عظیم را با همه کارکنانش اداره و مدیریت می‌کردند و درآمدهای بسیار زیاد داشتند،


*اما باید خاطرنشان کرد که حسابرسی و دیوان سالاری هخامنشی حتی برای ملکه هم استثنا قائل نمی‌شد و محاسبه درآمد و مخارج از وی مطالبه می‌کرد. در یکی از گل نوشته ها (لوح های گلی) رئیس تشریفات دربار داریوش بزرگ دستور تحویل 100 گوسفند را به ملکه صادر می‌کند تا درجشن بزرگ تخت جمشید که 2000 مهمان دعوت شده بودند، بکار روند.

دریکی از مهرهای بدست آمده از تخت جمشید زنی بلندپایه در صندلی تخت مانندی نشسته و پاهایش را روی چهارپایه ای گذارده و گل نیلوفری در دست دارد و تاجی برسرنهاده که چادری روی آن انداخته شده است و به تقلید از مجلس شاه، ندیمه ای در برابر او ایستاده و عود سوزی در آن دیده می‌شود.

این مهر یکی از زنان ثروتمند دربار هخامنشی است که نقش مهمی ‌در اداره و مدیریت جامعه داشته است و دستورات خود را به این مهر منقوش می‌کرده است.

***بنابراین : با کمک گل نوشته های تخت جمشید تصویری کاملا نو از زنان و ملکه های هخامنشی بدست می‌آوریم که برخلاف ادعای نویسندگان یونانی، که آنها را عروسکهایی محبوس در حرم سراها می‌دانستند، نه تنها همدوش مردان در آئین های مذهبی شرکت می‌کردند، بلکه در صحنه زندگی و در اداره امور کشور هم نقش و شخصیت مستقل خویش را حفظ می‌کردند.

***بررسی دقیق لوح های دیوانی تخت جمشید نشان می‌دهد، که زن در دوران فرمانروائی هخامنشیان بویژه در زمان شاهنشاهی داریوش بزرگ از چنان مقامی ‌برخوردار بودند که در میان همه خلق های جهان باستان نظیر نداشت.


*زنده باد قوانین ایران خودمان دور باد این احکام اسلامی شیعی


آیات قران در مورد زنان:


(خودتان این آیات ضد زن را با فرهنگ و تربیت ایرانی مقایسه کنید)


* زن نصف مرد است و کشتزار او!! با کشتزارت هر کاری را بکن !! سوره بقره قران عربها

و زورمندیهای غیر قانونی فعلی آخوندهای دولت کنونی ایران را هم به آن اضافه کنید!!

*از زنان هر چه خوش دارید دوتا,سه تا,چهارتا بگیرید... سوره4 آیه 3

*زنانی که نافرمانی کنند کتکشان بزنید ... سوره 4 آیه 24
*چون سرپیچیدید گفتیمشان ای بوزینگان مطرود شوید!! (ببینید خدای محمد که بسیار هم مهربانه به زنان که بندگانش هستند میگوید ای بوزینگان!!)سوره 7 آیه 16

*آنوقت به خاطر این قران و دستورات ضد زنش مردم ایران را سر بریدند و زنها و پسر بچه هارو به کنیزی و غلامی بردند بعد خدای اسلامی محمد آیه بدتر کنیز را هم به مغز محمد وحی کرد تا این زن نصف شده بازهم دو نصف دیگر شود!!!!!!!!!!!!!!

خاک بر سر ما که مسلمان شدیم


*بیا ایران سرا را پاک سازیم

بیا ایران ز اسلام و شیعه و ملا پاک سازیم


برگرفته از سایت : میهن پرستان:


این مطلب به تاریخ سه شنبه 28 مهر ما2568هنشاهی
مطابق با سه شنبه 28مهر ماه شمسی 1388تحمیلی نوشته شد.











۳۸ نظر:

سینا گفت...

نوشین جان خیلی طول میکشه تا این حرفها تو جامعه ایرانی خودمون نهادینه بشه و ایرانیها از خواب خرگوشی 1400 ساله سکوت و بی خبری بیدار بشن..
فقط روشنگری..
هنوز نمی تونیم این حرفها را تو مجلس های ایرانی رک بزنیم..مردم مثل چسب به عقابد پوسیده خود پسبیدند..و با نگه داری خرافات دنبال ارامش روحی هستند...هرگونه تغییر اعتقادی با سپر دفاعی روبرو میشه...متاسفانه..کاری که علی دشتی و احمد کسروی و صادق هدایت شروع کردند کم کم داره جواب میده...ولی هنوز خیلی زوده

بابک گفت...

چقدر سخت است شنیدن و افسوس خوردن از گذشته ی تابناک ایران

بهنام گفت...

درود
بسيار جالب بود
بدرود

افشین گفت...

درود بی پایان بر نوشین نازنین

از آنروز دشمن به ما چیره گشت
که نان آورش مـرد بیگانه گشت

بسیار اندوهگینم که باید بگم آن شکوه ایران ما ازبین رفتهنمی تونم حرفی بزنم.

به قول شاعر:
برسان باده که غم روی نمود ای ساقی
این شبیخون بلا باز چه بود ای ساقی

soshian گفت...

به امید ایرانی سبز.

نوشین جون عالی بود عالی مرسی از مطلبت.

آپم:

بیاید خود تون قضا وت کنید !!!!!!

رفته گر گفت...

تموم آنچه در مورد مقام زن در ایران باستان با هلپ و تلوپ نوشتی خوندم.
چه مزیتی توی اون دوران بود که الان نیس.
آخه بامزه، یه کم حساب شده تر حرف بزن. حرف حساب این همه شارت و شورت نیاز نداره

زادمهر... گفت...

درود...

...و بدتر از همه اینکه در دستورنامه های(قوانین)امروز ایران دریک بازی نمایشی همه برتری (امتیاز)رابه نام دستور اسلام به زن می دهند و چنین است که مرد و زن نابرابر می شوند...وچنین می شود که ایران نازنین امروز درجهان درپله(رتبه)سوم جدائی(طلاق)جای داشته باشد...

...دراوستا و فرهنگ ارزشمند ایران باستان خانواده ازهمه بیشتر ارزش داشته و زن و مرد باهم برابر بودند و عربها زنکش و زنباره و دخترکش بودند

شهرام هخامنش گفت...

درود بر نوشین گرامی
بسیار جالب انتخاب شده بود با اینکه نوشته ها از چند کتاب انتخاب شده بود ولی پیوستگی نوشته ها بسیار همشمندانه بود .
یک نکته که احتمالا اشتباه تابپ بوده ولی میگویم . زن کی کاوس سودابه نام دارد و رودابه دخت مهراب کابلی است و همسر زال زر .
شاد زیوی

اسحق فتحی گفت...

زن و اژدها هر دو در خاک به
جهان پاک زین هر دو ناپاک به
باورتون میشه این بیت از شاهنامه فردوسی باشه؟ ولی هست! به گمان من زن ومرد هر کدام توانایی هایی دارند که باید بر اساس تواناییهایشان کارها را تقسیم کرده و در زندگی نقش خود را بازی کنند. این شخصیت زن و مرد است که برابر است و گر نه از نظر جسمانی وفیزیولوژیک هر یک دارای خصوصیاتی هستند که کاملن از دیگری متفاوت است و نقش آنها در زندگی بر همین اساس باید باشد و دیگر اینکه در تمام اقوام و ادیان و بیشتر بخاطر اینکه در گذشته نقش مرد و زن در جامعه به وضعیت فیزیکی آنها بسیار وابسته بود همواره مردان بخاطر نیروی جسمانی بیشتر نقش فرمانروایی وصاحب اختیار بودن را بازی کرده اند. زنده باشید

مسعود گفت...

درود نوشین جان

بسیار زیبا مقام زن رو در دو فرهنگ متفاوت نشان دادی. یک فرهنگ بیابان گردی و خرید و فروش انسانها و بی ارزش بودن زن و دیگری فرهنگ متمدن ایران باستان.
تو یک جای قرآن یا هر کتاب اسلامی دیگری نمیتونید پیدا کنید که گفته باشه همسرتونو دوست داشته باشید. همش تو پایین تنه گیر کرده. اون هم متن اون عقد نامه کثیف اسلامی با اون محتوای توهین امیزش ولی تو عقد نامه ایرانی از عشق جاودانه صحبت میشه.

جناب اسحاق فتحی نشستی شاهنامه رو خوندی یا همینجوری یک جا یک چیزی دیدی و اومدی گفتی؟ برو بیت پیش از این بیت رو بخون.

حتما یک بیت دیگه هم به عنوان سند زن ستیزی فردوسی داری:
چو با زن پس پرده باشد / جوان بمانـد منش پسـت و تیره روان

اینو هم بیت پیش از آن و هم بیت پس از آن رو بخون.

حالا من چند بیت شاهنامه واست مینویسم:
بر دختر آمد همی کژدهم / ابا نام داران و گردان بهم
بگفتش که ای نیک دل شیرزن / پر غم بد از تو دل انجمن
که هم رزم جستی هم افسون و رنگ / نیامد ز کار تو بر دوده ننگ

یا

چو فرزند را باشد آیین و فر / گرامی به دل بر چه ماده چه نر

بهتره ابتدا از چیزی آگاه باشیم و مطالعه کرده بشیم و سپس اظهار فضل کنیم. هرچند که همه در اظهار نظر آزادند ولی برای خودمون بهتره که آگاهانه نظر بدیم.

بدرود. پاینده ایران

هادی گفت...

تنها امیدوارم آن قدر جربزه اش را داشته باشی که نظرات منو پاک نکنی.
جایگاه زن در میان قبایل آریایی از خود اوستا:
« آنان آشکارا زنان و دختران را از رعایا می ربودند یا به زور میگرفتند و به کامجویی و هرزگی میپرداختند. »
منبع:یشتها 2/348/12/80.
در حکمت دینی آریایی آمده است : « اهورا مزدا زنان را به نیکوکاری واگذاشت ، اما زنان گریختند و به اهریمن روی آوردند . مزدا چاره ای اندیشید و نرسه خدای نر پانزده ساله را آفرید و او را برهنه در پی اهریمن آویخت تا زنان به او روی کنند و چنین شد و نخستین ختودت اهریمنی حاصل گشت . از این روی زنان زادۀ اهریمن و اهریمنی منش هستند . مزدا یار نیکو مردان است و اهریمن یار زنان . مزدا کوشید تا مردان نیک را از زنان دور دارد. در پی درگیری مزدا با اهریمن ، اهریمن شکست خورد و بی هوش شد . دیوان نتوانستند اورا به هوش آورند . جهی دختر اهریمن پدر را به هوش آورد . اهریمن سر جهی را بوسید . بازده این بوسه ، خون حیض بود که از جهی پدیدار گشت.. اهورا به زن گفت با آنکه پتیاره هستی و از جنس جهی دختر اهریمن میباشی تورا آفریدم ، تورا یاری میکنم زیرا مرد از تو زاده میشود ، با وجود این مرا آزار خواهی داد . اگر مخلوقی می یافتم که مرد از او زاده شود تو را نمی آفریدم . هرچه گشتم چیزی نیافتم که مرد از او زاده شود جز زنی که از جنس جهی پتیاره دختر اهریمن بود .
وندیداد 2/972 975 1286 ->بندهشن.
اهریمن با گروه جهی دیو(=زنان) نزدیکی کرد ، مادگان(=زنان) را پلید ساخت ، مادگان نران(=مردان) پلید سازند و از خوش کاری روی گردانند
گزیده های زات اسپرم154
زنان اصولا سرشت اهریمنی خود را دارند زیرا زنان نیک که حیض میشوند و دختران مرد ندیده که اصالت نیافته اند حق ندارند از نذری ایزدان و امشاسپندان بخورند
یشتها 2 /197 /10 / 54
واژه اوستایی أذیته به معنای تهیه کردن زن و به نکاح در آوردن است. این حکم متقن دینی نشان از کالا بودن زن و احتکار شدن او دارد.
وندیداد1/ 510.
قرض دادن زن در میان ایرانیان:
هرگاه شوهری ، زن خود را به مردی دهد با رضایت متقابل ، آنگاه همان مرد بدون اجازه رد اول ، آن زن را به مرد سومی واگذار کند و زن موافق باشد و این عمل یکسال بدون آگاهی مرد اول ادامه پیدا کند ، زن و سه مرد محکوم به مرگ هستند» «هرگاه زن دیگران را به مدت یکسال بدون پیمان نامه و بدون آگاهی شوهر اول نگاه دارند ، مجازات آن مرگ است.» گویا که در اینصورت رضایت شوهر اول این مبادله میتوانست ادامه پیدا کند و فقط عدم رضایت مرد اول ، حکم مرگ داشت
وندیداد 1 /508، 509، 510، 511، 512.-> روایت پهلوی39 ، 41.+سد دربندهشن61، 62، 63، 64.
فروش فرزندان:
فرزندانی که تولید میشده اند گاه بفروش میرسیدند ، واین منبع درآمدی برای پدر بود .زن و کودک و برده یک عنوان حقوقی داشتند
وندیداد1 /507 ، 508 -> دینکرد37 /7. +8 /20 ،126.
فروختن فرزند به بردگی فقط از اختیارات پدر است که میتواند فرزندش را بفروشد یا عضوی از اعضای او را ناقص کند...»
وندیداد 508ی1.
احکام خرافی وندیداد
بنابر انچه در کتاب وندیداد امده است زنی که کودک مرده ای را بزاید باید « ادرار گاو» را با « خاکستر» به هم امیخته بخورد ! (گومیز مقدس = مخلوط شاش گاو با خاکستر اتش اذر که بران وردهای مخصوص خونداه میشد )

در وندیداد میخوانیم : « این زن باید یک مقدار خاکستر امیخته به شاش گاو به اندازه سه لقمه ، شش لقمه ، یا نه لقمه میل کند»! وندیداد ترجمه دکتر موسی جوان ص 126 در اینترنت هم این کتاب را میتوانید بیابید و دانلود کنید و خرافات ان را مطالعه نمایید

در فصل 16 پس از ذکر اداب کیفر زن حائض که میبایست با شاش گاو در حیضستان ( محل مخصوص زنان حائض ) غسل داده میشد امده :

« این زن پس از نه شب اگر باز هم در خون باشد ، چنین معلوم خواهد شد که دیوها در جشن و بزرگداشت خودشان ، افت خود را به این زن نازل نموده اند» 240

باری زن حائض را اهریمنی میپنداشتند اهریمنی و پلید و ناپاک ! زن حائض زنی است که دیوها افات خویش را - که همانا حیض است - به وی نازل میکنند !

هادی گفت...

در مورد اسلام هم تنها افسانه بافتی که هر مسلمانی یا هر کسی که اندکی با این دین آشنایی دارد می داند که چنین نیست که شما فرمودید.
ما در اسلام این همه قدیس زن داریم که مسلما کسی جرئت ندارد با وجود چنین مقامات والایی چون حضرت زهرا س حضرت زینب س حضرت معصومه س حضرت مریم س حضرت خدیجه س حضرت آمنه س حضرت آسیه س به زن بی حرمتی کند.
من نتوانستم یک قدیس زن در میان ایرانیان باستان پیدا کنم.
از ویژگی های قرن جدید یکی این است که می گویند آزادی و منظورشان اسارت است می گویند عقل و منظورشان جهل است می گویند انسان محوری و منظورشان دنیا محوری است می گویند تجدد و منظورشان باستانگرایی و واپسگرایی است.
اگر منظورتان از مقام زن مرد شدن است بلکه در اسلام جنس زن و مرد با هم اشتباه نخواهد شد.
روز خوبی داشته باشی هم میهن.

مسعود گفت...

با درود

نوشین جان من یک پوزش به این هموطنمون ((اسحق فتحی)) بدهکارم چون اشتباه برداشت کردم و با لحن بدی بهش پاسخ دادم.

بدرود. پاینده ایران

مسعود از پارسه گفت...

درود بر نوشين جان
مثل هميشه با مطلبي آموزنده اومدي سپاسگزار.اي كاش همه مثل منو تو فكر ميكردند ولي مردم ما از اوني كه فكرشو ميكنيم خراب ترن ولي درست ميشه نوردبون پله پله شايد يه 50تا 100سالي شايد هم بيشتر مردم ما اينارو بفهمن.
باز هم سپاسگزارم
شادو پاينده باشي

کتاب از دیکتاتوری به دموکراسی گفت...

با سلام دوست عزیزم

در راستای افزایش غنای علمی جنبش سبز و اعضای آن مطالعه کتابی را که توسط جین شارپ بنام " از دیکتاتوری به دموکراسی " نوشته شده و توسط موسسه آلبرت اینشتین به فارسی ترجمه شده است را توصیه می کنم
موفق باشید

جاوید ایران

www.irtoday.blogfa.com

دوست خوبم نوشین عزیزم من وبلاگ شما را با نام " بیداری " لینک کرده ام شما نیز اگر مایل بودید مرا با نام " ایران امروز " لینک نمایید

اما چند گلایه دوست مهربانم من فکر نمی کنم وضعیت حقوق زنان در دوران هخامنشی خیلی خوب
بوده اول در حجاری های تخت جمشیدو پاسارگاد و شوش و.. هیچ تصویر واضحی از زنان وجود نداردو متاسفانه در آنزمان ما هم زنان غیر عقدی و تعدد زوجات داشتیم و هم اینکه زن جزیی از اموال مرد بوده
و دوم اینکه ما مانند بعضی از افراد برای اثبات حرف ها و واقعیات امروزمان نیاز نداریم به قرنها قبل برگردیم
حقوق مدنی و اجتماعی و...زنان جامعه ما باید با مردان برابر باشد چون هیچ دلیلی برای کم شمردن آنها وجود نداردو این یک نیاز جامعه ماست این حق آنانست نه خدای نکرده یک صدقه

دوم اینکه در کشوری که چندین میلیون ایرانی و هموطن عرب زندگی می کنند بنظر من توهین به اعراب و تسویه حسابهای هزار و چهارصد سال پیش فقط اقدامی در راستای اعمال جمهوری اسلامی استکه می خواهند این کشور را با شونیسم بسوی تفرقه و تجزیه بکشند

ما در عین حال که باید به گذشته تاریخی خود افتخار کنیم باید بیطرفانه آنها را نیز نقد کرده و خوبی های آنها را امروز با واقعیات موجود جامعه مان وفق دهیم
بی ادبی مرا ببخشید

موفق باشید

parsa گفت...

درود بر نوشين دوست گرامي
به مانند هميشه تازه آگاهي بخش بود
در مورد هوشنگ بايد بگم از ديد ايرانيان كه فردوسي سروده نخستين انسان كيومرث پسرش سيامك پس از اون هوشنگ
شاد باشي

هادی گفت...

چرا در نقل آیات قرآن حفظ امانت نکردید؟ ترسیدید؟ چرا یک آیه را کامل نقل نکردید که هر کس خواست منظور شما را برداشت کند و هر کس نخواست نه.
فرمودید:
زن نصف مرد است و کشتزار او!! با کشتزارت هر کاری را بکن !! سوره بقره قران عربها
اصل آیه چیست؟
زنان، کشتزار مردانند!



سوره بقره آیه ۲۲۳

نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّکُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.

زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.

شبهه: کشتزار نامیده شدن زنان مسئله ای کاملاً جنسی بوده است، یهودیان معتقد بودند برقراری تماس جنسی از پشت با زن باعث چپ شدن چشم کودک وی میشود، محمد وقتی این آیه را سراییده است که در مدینه مسلمانان در مورد صحت این قضیه از او پرسش کرده اند. در این آیه به مرد مسلمان اجازه داده میشود تا در هر کجا و در هر زمان و از هر طریق با زن خود رابطه جنسی برقرار کند.

اسلامستیزانی که همیشه جار میزنند که اسلام مانع جلوه جنسی زن است، حالا ادعا میکنند که نگاه این آیه به زن جنسی است!!
این آیه با تشبیه به کشتزار، اشاره به این میکند که زنان، خواستگاه نسلهای بشرند. تشبیه خیلی ساده است: کشاورز باید به کشتزار خود بذر بدهد و آنرا از لحاظ کود و آب تغذیه کند تا محصول نیکویی حاصل شود. این رابطه همان نظام خانوادگی اسلام است: شوهر باید زن خود را تأمین کند تا او کودکان را به دنیا بیاورد و آنها را پرورش دهد و کودکان نیکویی را به جامعه تحویل دهد. همانطور که در بالا آمد بحث آیه بحثی اجتماعی است و نه جنسی.
می گویند این ایه اشاره به وطی از پشت داشته!

وطی در دبر (عقب) زن به فتوای برخی از مراجع حرام است(آیات عظام: خویی،‌ اراکی و سیستانی؛ توضیح المسائل مراجع، مسئلة ۴۵۰ و ذیل آن.) و به فتوای بعضی کراهت شدیده دارد.(امام خمینی،همان) برخی فرموده اند: اگر زن راضی نباشد، حرام است و اگر راضی باشد، کراهت شدیده دارد.(آیت الله فاضلTهمان.) و بنا بر فتوای آیت الله خامنه ای این عمل کراهت شدیده دارد و احتیاط در ترک آن است .مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است.(آیت الله خامنه ای ، پاسخ سوال های مورد ابتلا س ۶۵)و....

هادی گفت...

*از زنان هر چه خوش دارید دوتا,سه تا,چهارتا بگیرید... سوره4 آیه 3

آیه ی کامل:
اگر شما را بيم آن است که در کار يتيمان عدالت نورزيد ، از زنان هر چه شما را پسند افتد ، دو دو و سه سه و چهار چهار به نکاح در آوريد و اگربيم آن داريد که به عدالت رفتار نکنيد تنها يک زن بگيريد يا هر چه مالک آن شويد اين راهی بهتر است تا مرتکب ستم نگرديد

*زنانی که نافرمانی کنند کتکشان بزنید ... سوره 4 آیه 24
آیه ی کامل:
سوره النساء (زنان) آیه ۳۴

... وَ اللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا.

... و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و خدا بلند پایه و بزرگ است.

خود پیامبر در جایی دیگر فرمود: مردان را از کتک زدن زنان منع می کرد المنار ج 5 ص 76 و روح المعانی ج 5 ص 25 و می فرمود: «اینان را کتک نزنید». تفسیر ابن کثیر ج 1 ص 504 نیز درباره مردانی که همسران خود را می زدند، می فرمود: «این مردان، نیکان نیستند».تفسیر ابن کثیر ج 1 ص 504 و المنار ج 5 ص 76
«ایضرب‌ احدکم‌ المرأة‌ ثم‌ یظل‌ معانقها(۶) آیا زن‌ را کتک‌ می‌زنید، سپس‌ می‌خواهید با او همآغوش‌ باشید؟!» حتی در احکام فقهی برای زدن زنان که منجر به آسیب مانند کبودی بدن شود، دیه تعیین شده است و گویا برتری در میان نیست.فخر رازی التفسیر الکبیر ج 10 ص 82 و سد هاروایت اسلامی دیگر.

نتیجه این که ضرب به معنی ترک خانه است.
*چون سرپیچیدید گفتیمشان ای بوزینگان مطرود شوید!! (ببینید خدای محمد که بسیار هم مهربانه به زنان که بندگانش هستند میگوید ای بوزینگان!!)سوره 7 آیه 16
حالت خوبه؟ این ماجرا مربوط به اصحاب شنبه می شود که خدا را مسخره می کردند و خدا هم آن ها را در دنیا از انسان به میمون مسخ کرد.

*آنوقت به خاطر این قران و دستورات ضد زنش مردم ایران را سر بریدند و زنها و پسر بچه هارو به کنیزی و غلامی بردند بعد خدای اسلامی محمد آیه بدتر کنیز را هم به مغز محمد وحی کرد تا این زن نصف شده بازهم دو نصف دیگر شود!!!!!!!!!!!!!!

اسلام برده داری را ابداع نکرد بلکه آن را اصلاح کرد و در خود پذیرفت. ظلم بزرگی است که بگوییم اسلام به برده داری کمک کرد. انبوه احادیثی که از زبان پیشوایان در مذمت برده داری امده گویای این است.
اتفاقن جامعه ی ممتدن امروز از حکم اسلام خیلی خیلی عقب تر هم هستند.این را توضیح می دم.
اولن شهید ثانی در کتابش نوشته که تجاوز به کشور دیگر بدون اجازه ی امام معصوم حرام است و تنها می توان دفاع کرد.
ولی اسیران جنگی را به بردگی می گیرند و برده اگر مومن باشد پس از 7 سال بدون اجازه ی صاحب خود آزاد می شود. ارباب باید به برده همان غذایی که خود می خورد را بدهد و همان لباسی که خود می پوشد.
باید او را کنیز و غلام سدا نزند بلکه پسرم و دخترم سدا کند. این برده می تواند با صاحب خود قرار بگذارد تا با شرایطی آزاد باشد.
این ها را مقایسه کنید با اسرای بدبختی که در ده ها سال است در زندان ها پشت میله های اهنین روزی هزار بار آرزوی مرگ می کنند شکنجه می بینند و در یک چار دیواری تلف شدن عمر خود را می بینند.
در حالی که قوانین اسلام به کلی پویاست. به سرعت مجرم را می کشد قطع دست می کند یا برده و زندان نمی کندو چون می داند اساس زندگی بر جریان بنا شده و حبس و سکوت چه ستم بزرگی است.
شما می گویید اسلام چه کار می کرد. این همه اسیر توانایی یک شورش نداشتند؟ اصلن خونه و غذا از کجا می آوردند؟
توجه کنید که گاهی نیمی از مسلمانان برده بودند.

کوروش گفت...

درود
درد من حصار برکه نیست، درد زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده . مگر نمی دانی بزرگترین دشمن آدم فهم اوست ؟ تا می توانی خر باش تا خوش باشی. در روزگار جهل، شعور، خود جرم است. استوار ماندن و زیر هر باری نرفتن دین من است.
پاینده ایران

soshian گفت...

به امید ایرانی سبز.

سلام دوست عزیز همیشه درصحنه بــــــــــازم با چند خبرآپم.


درود.

ناشناس گفت...

سلام عرض ادب نوشین عزیز درود بر شما
کوروش هستم از بلاگ خانه ی رایمند
وقتی که پیامتو در یکی از پست هایم بانام خوشتپ ترین مردان ایران دیدم در تصویر سازی ذهنم چیزی گنگ و مبهم را جستجو می کردم ولی وقتی با اصل داستان روبرو شدم به واقع در شوکی عمیق از خنده فرو رفتم و شدیدا غافلگیر شدم خدایش انرژی بالایی را به ما انتقال دادی
راستی حیف از اسم مرد اینها نه تنها مرد نیستند بلکه روی نامردان را سفید کرده پرچم مخصوص خود را بالا برده اند .
و در انتها از شما عذر می خواهم از بابت اینکه طبق روال معمول دیر خدمت رسیدیم و عرض ادب کردیم
با پوزش فراوان
شبهایت به شادی رزوهایت در پناه آزادی

ناشناس گفت...

سلام عرض ادب نوشین عزیز درود بر شما
کوروش هستم از بلاگ خانه ی رایمند
عالی بود
همیشه گفته ام خواهم گفت که چه بودیم و چه شدیم چه فرهنگ و تاریخ و تمدن را با چه چیز جایگزین کردیم افسوس و صد افسوس وقتی که کتاب از زبان داریوش به نوشته خانم پروفسور ماری کخ را مطالعه می کردم وقتی به وضعیت و جایگاه زنان در عصر ایران باستان رسیدم در بخشی از نوشته های خانم کخ در رابطه با وضعیت زنان و چگونگی آن شزاط پر افتخار انسانی که انسان قرن بیست و یکم در فرانسه ی مهد آزادی هنوز نتوانسته بود به آن جایگاه رویایی دست یابد برایم با احساسی در اوج غرور معنا می گردید . و وقتی فاطمه ، فاطمه است دکتر دیوانه علی شریعتی را خواندم سرتاسر از این الگوی کوچولوی ن9 ساله حالم بدجوری بد شد و فقط افسوسم برای فاطمه کوچولوی قرن بیست و یکمی باقی ماند که باید بازهم به ناچار بگویم چه بودیم و چه شدیم افسوس و صد افسوس .
بانوی عزیز و همیشه دوت داشتنی
به امید رهایی جان و روحت از ننگ افکار رادیکال مذهبی
شبهایت به شلدی روزهایت در پناه آزادی .

مسعود گفت...

درود

با ((چگونگی رسیدن خانه کعبه به خاندان بنی هاشم)) به روز شدم.

بدرود. پاینده ایران

soshian گفت...

به امید ایرانی سبز.

آپم:اعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدام!!!!!!!!!!!!!!!!!

محمد رضا الف گفت...

درود برشما هموطن عزیز بنده هم با نظر سینا موافقم ولی بحر حال با اینکه راه سختی برای بازشناسی تمدن وفرهنگ اصیل ایرانی در پیش روست اما با کمی حوصله می توانیم با اطلاع رسانی به این هدف برسیم .واقعا ما نیازی به فرهنگ عربها نداریم قصد توهین نداریم فرهنگ عربها برای خودشان ما نیازی به آن نداریم.اگر خواستید کدهای لوگوی وبلاگتان را برای ما بفرسید باعث خوشحالی ست که آن را در وبلاگمان قراردهیم از سئشیان عزیز هم ممنون که وبلاگ شما رو لینک کرده تا ما به اون دسترسی پیدا کردیم.

محمد رضا الف گفت...

دوست و هموطن عزیز آقا هادی که در وبلاگت خود را اریائی نامیدی افتخار میکنم به جوانانی مانند شما هر چند شما احتمالا به پشتوانه دانش وخرد ناشی از مطالعه به این ابراز احساس من علاقه ای نداری ولی من و ما اگر خواهان ایرانی آبادهستیم نیاز به اشخاصی مانند شماداریم .این پیغام را در وبلاگ خودتان هم خواهم گذاشت. اینجا گذاشتم که مطالبی که نوشتی زیاد تو را حق به جانب نشان ندهد.
هموطن آریائی تمام ادیان گذشته که بنا به نیاز آن زمان به نام قوانین الهی به مردم ارائه شده منشئی زمینی دارد پس امکان اشتباه هم دارد البته اگر بتوان آن را اشتباه نامید اکنون است با توجه به زمانی که در آن قرار داریم فرضا آن موقع مردم در پای خدایان فرزندان خود را قربانی میکردند یک انسان متفاوت پیدا شد وبا کمی هوشمندی در کتابی کاملا زمینی با یک داستان گفت که میتوان گوسفند هم قربانی کرددر پای خدایان تا جلوی قربانی شدن کودکان را بگیرد.
و از این دست قوانین که مربوط به زمان وشرایط خود بوده است.
اما مطلب اصلی بنده اینست که دینها ومذاهب گذشته مثلا اسلام که شما احتمالا منشا خدائی برای آن قائلی اگر به دست متولیان کثیفی اجرا شود خوب این می شود که میبینید اما یک دین ومذهب که به نظر شما قائله است (مثال نمی آورم که سوءتفاهم شود)اگر بدست متولیان رسمی آن مذهب درست اجرا شود و امروزی می تواند بهترین راه سعادت انسان شود.
این برای کسانی که اصلا فکر میکنند بدون مذهب ودین دنیا زیرو رو میشود.
اما برای من حقیر بی دین:!
فکر میکنم که میتوان جوامع امروز را با قوانین وقوائد امروز کنترل کرد و یک جامعه انسانی که در آن افرادش با حداکثر آرامش و برابری زندگی کنندساخت. کاری که خیلی از کشورها چندین دهه است شروع کرده اند.
طبق آمار 50 درصد مردم انگلستان اصلا به خدا اعتقاد ندارند اما من مدت کوتاهی آنجا زندگی کردم ودوستانی دارم که هنوز آنجا هستند قول می دهم به شما که از حداقل ما که پسوند اسلامی را یدک میکشیم قوائد انسانی زندگی را بیشتر رعایت می کنند .دو شب پیش زنی در تهران اعدام شد .یک هموطن کرد که از تعصبات ناشی از همین اسلام به تهران پناه آورده بود.اما در نهایت به خاطر قتل فرزندش به دار آویخته شد.این شخص اگر در یک کشور با قوائد حکومتی حاکم از قوانین امروز بود اکنون هم خودش هم فرزندش زنده بودند(به سایت موج سبز مراجعه کنید)
باید کمک کنید که جامعه را به رشدی برسانیم که از اهورا مزداو محمد وخدا و یکسری قوائدی خارج شود که امروز بتوان زندگی کرد .به من در وبلگم سر بزنید و از اطلاعات خودتان به ما هم منتقل کنید.
فقط لطفا بدو بیراه نگید که نه مشکلی از فحاش حل میکند ونه از اسلام

محمد رضا الف گفت...

اما شما کورش عزیز .
که دکتر شریعتی را دیوانه خطاب کردی انصافا تمدنی که ازآن دم میزیم این است.واقعا خود را به پشتوانه مطالعه چند کتاب و .. دوست عزیز بحث مطالعه و زحمات دکتر شریعتی دیگر از مطالعه چند کتاب ومقاله گذشته حال با چه میزان مطالعه در مورد ایشان صحبت میکنی.
چه توقعی داشتید .که آن زمان چه بگوید.
این جمله :آنان که در زندگی مردم عشق به حسین وعلی وفاطمه را جانشین نان میکنند فریبکارانند که نام فریبکاری خود را ذهد می گذارند آیا سخن یک دیوانه است.(البته این را هم از من اضافه کنید که آنان که فریب فریبکاران ذاهد نما را می خورند نام فریبخوردگی خود را دین میگذارند)هر چه بادا باد-
البته بله ایشان دیوانه بود دیوانه بود که طوری سخن نگفت که از او هم حمایت شود وکلی محافظت ودر نهایت هم با هواپیما وبدون هیچ احساسی به مملکتش باز گردد و با استقبال فراوان در نهایت هم به جای دفن در یک مکان غریب زیراتگاه بسازندش!
بله او از فاطمه گفته اما به عنوان یک روشنفکر واقعی که یکی از خصوصیاتش شناخت زمان وموقعیت جامعه ای است که در آن قرار گرفته در این کتاب خواسته در نهایت یک چیز را به زنان ما بگوید که فاطمه فقط گریه وزاری نبوده و نیست فاطمه احساس مسئولت نسبت به جامعه است. فاطمه فقط کنج خانه نشستن و...نبوده بلکه ....دوباره کتاب را بخوانید هر چند من کتاب را نخوانده ام اما شما بخوانید اینها را در آن میبینید. قول میدهم.
اما در مورد زنان اروپائی دکتر دیوانه شما چندین بار از دانشمندان واسطورهای آنان مسال زده مثل آن خانوم پرستار وآن خانوم کاشف و آن خانومی که در فلان جنگ باعث پیروزی ...من زیاد مطالعه ندارم وشما بهتر از من این اسمها را باید بدانید بخوانید وبه من خواهشا بگوئید دیوانه کیست.
او می توانست هنوز زنده باشد اما دیوانه بود که نماند واز زندگی لذت نبرد او دیوانه بود که خواست جامعه اش را آبادکند ولی خانه اش را ویران کرد.ما هم دیوانه ایم هر لظه ممکن است خانه مان ویران شود در زندانهای نظام قران واسلام آقا هادی بپوسیم
شاه هم دیوانه بود که صبحا وقتی بیدار میشد اول از میزان بارندگی در نقاط مختلف ایران می پرسید دیوانه بود که گفت من به چشم آبیها باج نمی دهم دیوانه بود که با جشنهای 2500ساله باعث افتخار ایران شد مثل دیوانگی خاتمی در هشت سال دولتش.
باید مثل احمدی نژاد عاقل بود. این خواست مردم ماست واگرنه که چرا در روز قدس 2 میلیون در تمام ایران آمدند ونه 50 میلیون تا هیچ هزینه ای هم ندهیم. هیچ
ببخشید مطالب قاطی نشد واقعا به هم مربوط است . نمی دانم شاید ما هم ...
اینجا دادگاه نیست نمی خواهیم همدیگر را محکوم کنیم می خواهیم یاد بگیریم تمدنی که شما در گذشته می بینید اما اکنون به آن نیاز داریم
لعنت به متعصبین کور هر دینی .که پیروانش از یک متری به چشم هموطن خود به هیچ جرمی شلیک میکند و آن دین را دین رئوف هم می خوانند .

مسعود گفت...

درود

((به یاد رضا فاضلی)) به روز شد.

بدرود. پاینده ایران

اسپنتمان گفت...

درود بر شما...
جای هیچگونه بحثی در مورد حقوق والای زنان در پیش از اسلام نیست.
علاوه بر گاتاها و کتاب ماتیکان هزار داتستان و بسیاری کتاب های پیش از اسلام کتاب روشنگر "از زبان داریوش" نوشته ی هاید ماری کخ قرائن آشکاری این گفته را تایید میکند.
از جمله تاکید زرتشت بر ایجاد جامعه کشاورزی و اینکه چنین جامعه ای همپا بودن زن و مرد در کار و زندگی را خواستارست و از آخرین اسناد میتوان به سفرنامه میرزافیروز فرمانفرما به پیرامون شیراز اشاره کرد مینویسد عشایر همچنان بی حجابند و آزاد (پس از اسلام)
با سپاس بدرود

اسپنتمان گفت...

در پاسخ به آقایان فتحی و هادی:
زن و اژدها هر دو در خاک به ....
این بیت را نه در نسخه خالقی مطلق دیدم و نه در جنیدی و کزازی... این بیت باید از برافزوده های ناسخی ناخرسند از زنان بوده باشد.
آقای آنچه فرمودید خداپدرتان را بیامرزد. شما را حواله میدهم به مجنعه کتابهای هاشمی رضی،پورداود،دینشاه ایرانی و ...
همگان میدانند که وندیداد برافزوده ی مغان پیش از زرتشت است که اندیشه هاشان هرگز مورد تایید بیشینه جامعه نبوده است.
در ضمن اینهایی که فرمودید بزرگان پیش از اسلامند. کجا پس از اسلام بزرگانی چون عایشه و خدیجه ظهور کردند. مگر از ترس حسین ها جرات میکردند؟ (به عایشه تاخت که چرا سوار استر شده ای... سخنی بسیار بسیار بی دلیل و ابتدایی)
آقا از شما خواهشمندم به پدر و مادربزرگ پیش از اسلامتان فحش ندهید. سنگ یه مشت عرب قربتی پاپتی را هم به سینه نزنید.

سهراب ساعی گفت...

درود نوشین عزیز
آیاتی که شما از قرآن می آوری طبق بارها و بارهایی که گفتم مربوط به عرب 1400 سال پیش است که در آن زمان نوزاد دخترش را زنده به گور میکرده است.این قوانین برای جامعه کنونی ما نیست اما متاسفانه عده ای آخون شهوت پرست به اسم دین این آیات را حربه ای برای استفاده خود کرده اند و به شهوت رانی می پردازند.
اینکه خاک بر سرمان که مسلمان شدیم یا نشدیم ربطی به موضوع ندارد.ما گرفتار خرافات هستیم.این خرافات در همه ادیان وجود دارد .حتی در مهد تمدن دنیا یعنی اروپا و در کشور آزاد فرانسه هم که یکی از بهترین تمدنهای دنیا است هم به زن به چشم کالا نگاه می شود و از آن استفاده ابزاری میکنند.پس این ربطی به دین ندارد با اینکه دین بی تاثیر نیست البته نه دین منظور خرافات دینی است.حتی در ایران باستان هم به زن به عنوان وسیله تفریح نگاه می شده است که در تاریخ وجود دارد و انکار ناپذیر است.این جزئی از فرهنگی است که در ما انسانها وجود دارد که چون زن ضعیف تر از مرد است می توانیم هر نوع استفاده ابزاری از او بکنیم و بی شک خرافات دینی هم در این مسئله بسیار موثر بوده است.
ممنون و موفق باشین

ReZa.B DiN Va ImAn گفت...

1000درود بر نوشین بزرگ و همه عزیزان ایرانی خردمند.نوشین جان مطلب باحالی راجع به خیام گذاشتم همونی که آخوندها میگن شرابخور پست از روی اجبار هم 4جا اسمش رو میگذارن.خوشحال میشم سر بزنی.راجع به اون قضیه هم باید بگم که من اینها رو واسه همین میگذارم نه دکوری خودم هم از جای دیگه کرفتم ماها وظیفمون اطلاع رسانی و روشنگریه رسانه ملی که نداریم همین جاها ماها رسانه ایم.

آریاز گفت...

درود از راه دور نوشین عزیز
زمانی خواهد رسید که در این کشور نیز دوباره برابری و آزادی بر پا باشد و مقام زنان ما نیز چون سابق والا خواهد شد
مرسی از مطالب خوبت

great گفت...

درود بر دوست آریایی روز7آبان روز منشور حقوق بشر کورش بزرگ بر تمام تمدن دوستان مبارک و گرامی باد لطفا به همه خبر دهید آپم دوستدار شما سربازان کورش بزرگhttp://javidanaria.blogfa.com/

یهدا گفت...

تنها زبانی که در آن برای زن و مرد تفاوتی قائل نشده زبان فارسی است!
حتی انگلیسی زبانان هم از ضمایر she , he استفاده می کنند.
اعراب هم که اصلا آدم حساب نمی شوند!
این یعنی این که واقعا در ایران زن و مرد برابر بودند، تا وقتی این تازی ها!! به ما حمله ور شدند!

حسین گفت...

نوشین جان سلام.ببخشید که دیر به دیر میام و نظر میدم. چند مطلب آخرتو خوندم خیلی جالب بود.اگه میشه متن کامل وصیتنامه کوروش رو هم بزار.
موفق باشی

شاهکار آریایی گفت...

روز سبز سبز بزرگداشت کورش بزرگ شاهنشاه هخامنشی
شاهکار آریایی

ناشناس گفت...

عزیزان .این وبلاگ مصطفا وحیدر مشایخی یک وب مزدور و جنایت کار منافق است به حرف هاش گوش نکنید همش ببخشید حرف هائی می زند که توی هیچ قوطی عتاری گیر نمی یاد همش چرت وپرت میگه.به نظر ما که کار تحقیقاتی می کنیم این گونه مسائل که ایشان مطرح می کنه همش جنبه خرافات داره نمی دونم کدام جاهلی به او گفته که با خرافات داره مبارزه می کنه یا شاید امر به خودش مشتبهه شده وداره خرافاترا به خورد مردم می دهد .به خیال خودش داره کار مفیدی می کنه . ولی خیلی کارش احمقانه است .من چون وب ندارم دوست داشتی همین جا جواب بده