بادرود بر ایرانیان بزرگ و هنرمند همیشه گرفتارمان در هرکجای ایران و این جهان، درود بر تهرانیان ، درود بر اقوام مختلف آذربائیجان ، درود بر اقوام مختلف کرد ، درود بر اقوام مختلف بختیاری ، تمام خوزستانی ها، لرها ، لک ها ، شاه سونی ها ، سیستانی هاو بلوج ها، ترکمن ها ، قشقائی ها ، گیلک ها ، مازنی ها ، خراسانی ها ، یزدی ها ، اصفهانی ها ، فارس های استان فارس ، کرمانی ها، بوشهری ها، تمامی روستائیان ایران و تمامی اقوام مختلف و شاخه های گوناگون اقوام ایرانی ، درود بر تمامی هم میهنان گرامی و عزیز تر از جانمان ، درود
نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران

۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

وضعیت اجتماعی مردم ایران در زمان قاجار ( از طالبف تبریزی ):

وضعیت اجتماعی  مردم ایران در زمان قاجار ( از طالبف تبریزی ):


تمام این بدبختی هائی که در زیر فهرست کردم نتیجه آمدن و زور چپان شدن دین اسلام و بعدم مذهب شیعه و تسلط آخوند کثیف پائین تنه پرست ( که آنرا هم از امامانش و آنها هم از پیغمبرش یاد گرفته ) است بر مردم فرهیخته ایران که زمان قبل از حمله اسلامیون ( جانورانی از قبیله قریش به نام اعراب و بازهم به نام اسلام و به کام کثیف ریختن خودشان ) ، در 1400 سال پیش دانشگاه جندی شاپور داشته ، نسکهائی ( کتابهائی ) در تمام علوم و فنون داشته که سوزانده و یا به آب ریختندشان ، ایرانی که هم واژه های زبانش و هم دانش و فنونش و تجربیات و پزشکیش را به تمام دنیا فرستاد ، در قران بیش از 30 واژه فارسی است ، محمد فنون جنگیش را از سلمان فارسی ( ایرانی ) یاد گرفت مثل کندن آن خندق ها و ... ببینید چه وضعی مردم داشتند که هم اکنون هم بعضی هایش از صدقه سر آخوند مفت خور پائین تنه ای برقرار است.


و حالا فهرستی از بدبختی ها و وضعیت اجتماعی ناشی از آمدن دین و مذهب اسلام و شیعه:
- ... زندگی روزمره تقریبا" تمام طبقات ، دارا و ندار در کثافات می گذرد ، علتش فقر نیست ، فرهنگ اجتماعی است.


گوئی طالبف خواسته تصویری ترسیم کند که کراهت انگیز است:
- وضعیت حمام ها:
حمام که برای نظافت ساخته شده کانون کثافت است، خزینه حمام که برای پاکی است محفل نشو و نمای میکربهای همه گونه امراض است.
- وضعیت مطبخ ها:
مطبخ کثیف تراز تون حمام

- وضعیت مسافر خانه ها:
مسافر خانه همسایه طویله دو آب ( حیوانات ) است ، پر از عقرب و رطیل و ساس و شپش که جست و خیز می کنند.
- وضعیت پوشاک:
از پوشاک بگوئیم، پیراهن سفید تا سجاف چرک و سیاه نگردد عوض کردنش جایز نیست ، جوراب تا نگندد نباید از پای بیرون آورد، دستمالی که سد بار دماغ را پاک کرده اند لفافه میوه و سبزی است که از بازار می خرند. خیال می کند اگر وضعیت دستمال کله پزی را بنویسد هرکس دلش بهم میخورد و دیگر کسی هوس کله پاچه نمی کند. تصور بفرمائید نیم ذرع کرباس یکسال است که غیر از غسالهء دیگ و ظروف آبی به خود ندیده است ، هر روز به دیگ و بشقاب و پاتیل سوده شده و در هر دهر معلم هندسه ای نمی تواند وزن چرک و عدد میکرب های آنرا تخمین بزند.


- وضعیت اعیان مملکت:
اعیان و تجار ایوان منقش می سازند و چلچراغ آویزان می کنند اما از ده قدمی اش عفونت صادر می شود، روزی بیست من برنج می پزند اما صابون در مطبخ حکم اکسیر است. لحاف مخمل و اطلس می دوزنداما بوی عرق آن خواب را بر هر جنبنده ای حرام می کند.
- وضعیت مردگان:
مردگان را هم سوار کجاوه می کنند ، خلقی بدنبال آن روان می گردند ، راه ها را می گندانند و چاووشی می خوانند.


- وضعیت وکلا و خواسته های آنان:
... برخی از وکلا آنچه را مناسب احوال و متضمن منافع باشد نمی پذیرند. قانون اساسی میخواهند ولی تقلید فرنگی را جایز نمی شمارند ، کسی نیست بگوید آخر خود این مجلس از صنایع کدوم کارخانه است ؟؟ و قانون اساسی از کدام زبان ترجمه شده است ؟ مگر همه این بساط از فرنگستان نیآمده است؟ هزار سال گمراه ... جهالت بودیم و حالا اگر از علم تقلید کنیم چه زیانی به جهل ما وارد میشود؟؟ این حرف طالب اف بی کم و کاست درست است.


به گواهی تاریخ " دستگاه حفظ الصحه و نظافت اجداد ، معروف آفاق گردد " و آداب آنرا فرنگان از ما آموختند ، حالا در شهر ما پاکیزگی یکسره مفقود است.


پانویس:


آیا در این 32 ساله وضعیتی بهتر می بینیم؟؟ فقط وضعیت حمامها در این 32 ساله به هم نریخت و درست مانده ، آنهم به همت روی کار آمدن رضا شاه و پسرش بوده ، دادگاهها دادگاه نیستند اصولا" محکمه اسلامی جای حکم های زشت و بی برو برگرد الهی هست ، حالا چه به تو ظلم شده باشد چه نشده باشد ( که حتما" ظلم شده ) ، اخیرا" هم که خواندم شهود خرید و فروش میشوند و پشت در دادگاهها برای این منظور تجمع کرده اند!!، قاضی رای را میخرد ، یعنی هرکسی بیشتر پول بهش بده قاضی به اون رای میده ، این یعنی دادگاه بازی و نه دادگاه و اصولا" واژه دادگاه را هم نمیشود با واژه محکمه عوض کرد چون محکمه جای حکم الهی هست و حکم الهی بی برو برگرد است و دادگاه جای داد رسی و دادن ها به مظلوم و همینطور بقیه ماجرا که همه میدانیم...


برداشت از نسک:

اندیشه های طالب اف تبریزی


پنج شنبه اورمزد شید / 4 / 2570 شاهنشاهی