بادرود بر ایرانیان بزرگ و هنرمند همیشه گرفتارمان در هرکجای ایران و این جهان، درود بر تهرانیان ، درود بر اقوام مختلف آذربائیجان ، درود بر اقوام مختلف کرد ، درود بر اقوام مختلف بختیاری ، تمام خوزستانی ها، لرها ، لک ها ، شاه سونی ها ، سیستانی هاو بلوج ها، ترکمن ها ، قشقائی ها ، گیلک ها ، مازنی ها ، خراسانی ها ، یزدی ها ، اصفهانی ها ، فارس های استان فارس ، کرمانی ها، بوشهری ها، تمامی روستائیان ایران و تمامی اقوام مختلف و شاخه های گوناگون اقوام ایرانی ، درود بر تمامی هم میهنان گرامی و عزیز تر از جانمان ، درود
نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

7آبان روز جهانی کوروش و روز جهانی منشور حقوق بشر بر جهانیان خجسته باد

۷آبان کهن ترین روز منشور حقوق بشر توسط کورش بزرگ
است باید جشن گرفت برای این افتخارات بزرگ.
۷آبان بر تمام آریایی ها و جهان مبارک و گرامی باد

روز 29 اکتبر - 7 آبان ماه روز جهانی بزرگداشت کورش بزرگ نام گرفته است

جالب اینجاست که در خارج از کشور این روز مورد توجه قرار می گیرد ولی در کشور ما ...خواهشمندیم که این روز را در تارنمای خود اعلام کنید و از دیگران هم بخواهید که این روز را در تارنمایشان اعلام کنند... از همین امروز تا برای روز 7 آبان همه ی مردم ایران مطلع باشند... پس از همین امروز اقدام کنید...اگر در نشریه ای فعالیت میکنید... حتما مقاله ای برای این روز آماده کنید و به چاپ برسانید...اگر مشغول به تحصیل هستید حتما در تابلوی اعلانات مدرسه یا دانشگاهتان این روز را اعلام کنید...همچنین می توانید با استفاده از ایمیل، پیامک،آفلاین این روز را به دوستانتان اعلام کنید...گل های زیبایی که در سرزمین ایران می بینید بوی خوش فرزندانی را می دهند که عاشقانه برای رهایی و سرفرازی نام ایران فدا شدند .

کورش بزرگ:
برابری زن و مرد، آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی کار، آزادی مسافرت، آزادی در انتخاب همسر و برانداختن برده داری و نشان دادن راه ها و زندگی انسانی و کورش بزرگ سالار جهان که پادشاهان دیگر راه او را ادامه دادند کورش بزرگ شجاع و عاقل و ساده و مهربان بود و به ملت توجه زیادی می کرد و حتی با این که پادشاه ۳۹ کشور بود تبعیض نژادی نمی کرد و جهان را در صلح قرار داده بود تا جایی که همه ملت ها خواستار پادشاهی کورش بزرگ بودن و حتی دشمنانش هم دوست داشتن او پیروز باشد تا از زیر ضلم قومهای وحشی دیگر بیرون آیند. کورش بزرگ و داریوش بزرگ و دیگر بزرگان ایران در اوج بزرگی و عزت و سرچشمه خوبی ها هیچ وقت مغرور نشدن و دست به خوشونت نه خودشان و نه سربازانشون زدن واقع چه پادشاهان بلند همت و بزرگی داشتیم تازه این نیمی از خوبیهای اونها رو بیان نمی کنه اونها روحی والا داشتن و با انسانیت که همه را برای اتخاب دین آزاد می گذاشتند و کورش بزرگ بیان می کردن که هرکسی هرجوری با هر لباسی می توند هرچی را دوست دارد بپرستد و آزادانه دین خود را بیان کند و در وصیت نامه اش می گوید افتخار است در خاک ایرانم دفع می شوم و مردمان پارس را به عزت تمام رساندم و ایرانی بزرگ و عزیم را برای شما به ارمغان می گذارم و بعد من راه خوبی را پیش بگیرد و به ملت خدمت کنید و خرد خود را بیشتر کنید و وطن پرستی خود را با بزرگی و عزت نگه دارید. خیلی از آزادیهای دیگر که در منشور حقوق بشر آمده ریشه در گاتهای زرتشت دارند کتزیاس می گوید:
کوروش ایرانیان را مبدل به یک ملت صنعتی کرد و طوری صنایع ایران در دوره هخامنشی پیشرفت کرد که از کشورهای دیگر برای فراگرفتن صنعت به ایران می اومدن و پس از مدتی کارآموزی به کشور خود بر می گشتند
ترجمه منشور حقوق بشر کوروش



اینک که به یاری مزدا ، تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه را به سر گذاشته ام ، اعلام می کنم
که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهددین و آیین و رسوم
ملتهایی که من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر
دستان من ، دین و آئین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر
قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند .
من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام ، تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به
من می دهد ،هر گز سلطنت خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است ، که
مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند ، من برای سلطنت
آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد .
من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت ،کسی به
دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد ، من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او
خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد .
من تا روزی که پادشاه هستم ، نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به
نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال ، تصرف نماید
من تا روزی که زنده هستم ، نخواهم گذاشت که شخصی ، دیگری را به بیگاری بگیردو بدون
پرداخت مزد ، وی را بکار وادارد
من امروز اعلام می کنم ، که هر کس آزاد است ، که هر دینی را که میل دارد ، بپرستد و در هر
نقطه که میل دارد سکونت کند ،مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غضب ننماید ،و هر شغلی
را که میل دارد ، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است ، به مصرف برساند ، مشروط به
اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند
من اعلام می کنم ، که هر کس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ کس را نباید به مناسبت
تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده ، مجازات کرد .
مجازات برادر گناهکار و برعکس به کلی ممنوع است و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب
تقصیر میشود ، فقط مقصر باید مجازات گردد ، نه دیگران
من تا روزی که به یاری مزدا ، سلطنت می کنم ، نخواهم گذاشت که مردان و زنان را بعنوان غلام
و کنیز بفروشندو حکام و زیر دستان من ، مکلف هستند ، که در حوزه حکومت و ماموریت خود ،
مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوندو رسم بردگی باید به کلی از جهان
برافتد .
و از مزدا خواهانم ، که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند
دعای کوروش بزرگ و داریوش بزرگ در حق سرزمین ایران :
اهورا مزدا ، این سرزمین را ، این مرز و بوم را ، از کینه ، از
دشمن ، از دروغ و از خشکسالی حفظ کند .
برگرفته از:
نويسنده : سربازان کوروش بزرگ;
http://javidanaria.blogfa.com/
این نوشته به تاریخ 6آبان ماه2568 شاهنشاهی
برابر با 6آبان ماه1388 شمسی تحمیلی نوشته شد.

۳۴ نظر:

بابك گفت...

ياد كوروش بزرگ را گرامي مي داريم
سپاس گزارتم كه اين روز و يادآوري كردي

یهدا گفت...

هروقت حرفی از کوروش زده می شه این قلب من می گیره!
از کجا به کجا رسیدیم؟!
گرامی باد روز 7 آبان

مسعود گفت...

درود

با درود به روان پاک کوروش بزرگ پاک ترین انسان تاریخ بشریت که همه دنیا در برابرش سر تعظیم فرود میارن و ننگ بر حکومتی که با میراث باستانی نیاکان ما اینگونه برخورد میکنه.

بدرود. پاینده ایران

پارسا گفت...

درود بر دوست گرامی
روز جهانی کوروش بزرگ بر شما شاد و همایون باد.۷آبان روز بزرگ مرد تاریخ ایران کوروش هخامنشی است که به پاس پندارنیک اش تمام جهان به او ارج می نهند جز...
شاد باشی

فاطمی گفت...

نوشین گرامی
پیش از این برده داری را مورد انتقاد قرار داده بودی. تارنمای گفتگوی مسلمان و زرتشتی پستی را به منظور بحث، به آن اختصاص داده است. حضور شما را در مناظره گرامی می دارم

هيچكس گفت...

دلمان را شاد كردي نوشين جان يك جوري مينويسي من اين اسم نوشين را ميشنوم ياد وبلاگ تو ميافتم
نفست گرم و دلت تازه باد
مرسي كه اومدي به وبلاگم من دوباره به روزم

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
چه جالب پس امروز روز کوروش بزرگه.
عزیزم پنتاگون چندتا مثل شماها داشت دوروزه منحل میشد.
نمیدونی تو دانشگامون خودشونو کشت ماها متوجه نشیم این علامتای هفت چیه.
ولی خوب چیزی که از ما چپنهون نمیمونه.دستت درد نکنه مطمینم کردی.
در مورد 72 میلیون هم بگم شما بسیج 20 میلیونی رو هم جزو خودتون حساب کردید؟
درست حساب کنی 20 میلیون که بسیجه، 25 میلیون هم به آقای احمدی نژاد رای دادن.
حداقل 20 میلیون هم حزب بادن که توصیه میکنم به اونا دل نبندید.
خوب 7 میلیون میمونه این 7 میلیون هم که 5 میلیونشون دنبال ثروتن و شما براشون فرقی ندارید.
میخوام بگم اون 2 میلیون هم شما هستید ولی اجازه بدید با دوستان مشورت کنم شاید گروهی مونده باشه که حسابشون نکرده باشم خوب ناراحت میشن دیگه.اگه گروهی نمونده بود باشه اون 2 میلیون هم شما.
البته با تخفیف.
خوب بپسبید این 2 میلیون رو که از دستتون دارن میرن کم کم.
.....................................................
راستی اسلام عربی اصلا قشنگ نیست اسلام محمدی(ص) اسم دینمون یادتون رفته؟
البته دین شمارو نمیدونم ولی دین ما اسلام محمدی (ص) است.
راستی من از نقد و بحث واهمه ای ندارم ترسی هم ندارم .
اسلام با نقدها رشد کرد.
اما نقد مودبانه.
هرچند جملات شمارو به اون جناب احیانا خردوزر ترجیح میدم.
ولی شما هم میتونید روش کار کنید نقد بهتری بشه.
اصل نقد و انتقاد نقد مودبانس نقدی که توش توهین باشه یعنی بی پایه و اساس.
مثل نقد و اتقاد جناب امید هرچند به دل ما نبود ولی توهینی توی انتقادشون نداشتن.
شما هم میتونی روش کار کنی.بهتر میشه.

مازیار گفت...

نوشین جان تیتر مطلب رو یه نگاهی بنداز !

مازیار گفت...

درود به تو و گرامی باد یاد کوروش بزرگ ...
وسعت خریت یک مسلمان طرفدار ا.ن رو میشه در نظر بالایی دید !
به طور مثال 20 میلیون بسیجی رو جدا از 25 میلیون نفری که به ا.ن رای دادن ( رای دادن ؟!؟ ) میدونه ...
به ایشون توصیه میکنم اول محل دقیق چ و پ رو روی کیبورد تشخیص بدن ... بعد در موارد دیگه اظهار نظر کنن!
بدرود ...

مسعود گفت...

درود

با ((7 آبان گرامیداشت بزرگترین انسان تاریخ بشریت)) به روز شدم.

بدرود. پاینده ایران

nakes گفت...

salam khaste nabashid

man link karde bodam shomaro ama motasefane filter shodam

ama toye in weblogam alan link shodin


www.13eaban.persianblog.ir

nakes گفت...

kheyli mmnon az lotfet khahare golam

pirozbashi





perian gulf
persiangulf

ahmadinejad isno our president

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
باید به جناب مازیار بگم.
یادم نبود باید در حد شماها حرف بزنم.
باید برای حرف زدن نوع تکلم و کلماتم رو بیارم پایین.
متاسفم که شما حتی یک مزاح و کنایه رو تشخیص ندادید.
اون مثالهایی که زدم کنایه از این بود اونایی که میگن ما زیادیم زیادیم اینجوری نیست با کلی تخفیف مزاح آلود شاید بشید 2 میلیون.
برای دفعه بعد حتما به اندازه شما سطحم رو میارم پایین.
بهتر شما اول ادبیات غنی فارسیمونو بخونید تا با انواع کلمات و آرایه های ادبی آشنا بشید بعد اظهار نظر کنید.

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
معذرت میخوام در نظر قبلی لطفا بقیه "ها" رو نخونن چون خطابم فقط جناب مازیار بود.
نه بقیه.
یعنی بخونید در خط سوم: "یادم نبود باید در حد شما حرف بزنم"

مسعود گفت...

درود

((به یاد رضا فاضلی)) به روز شد.

بدرود. پاینده ایران

مازیار گفت...

برای چادر خاکی ...

" باید برای حرف زدن نوع تکلم و کلماتم رو بیارم پایین " !!!!!

چطوری نوع کلماتت رو میاری پایین؟!
باشه من بیسواد ...حالا تو چادر خاکی خودت رو کثیف نکن خواهر !

راستی مثل اینکه داری جای چ و پ را یاد میگیری ... آفرین . بیشتر تمرین کن .

مجید گفت...

دروووووووود . آدم وقتی این تارنگارا رو می بینه یه ذره از اندوه درونش کم میشه و می فهمه که هنوز کوروش فراموش نشده . سپاس و بدرود

اسحق فتحی گفت...

کورش بزرگ بزرگ مردی بود اما سرزمین ما با کورش هاست که آباد می شود- زنده باشید

ایران امروز ایرانی سبز گفت...

سلام هموطن

امیدوارم که همواره خوب باشید

لطفا مطلب" پانزده اشتباه استراتژیک جمهوری اسلامی " را مطالعه و نظر خود را برایم بنویسید.

موفق باشید

جاوید ایران

http://irtoday.blogfa.com/post-79.aspx

دوست گرامی من مدتهاست شما را لینک کرده ام اما گویا شما مرا لینک نکرده اید

مسعود از پارسه گفت...

درود بر نوشين جان
ودرود بر دوستاران كورش بزرگ
پاينده باد ايراني

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
پس اشتباه از طرف شما بود.
ولی اعداد و ارقام من درست بود.
اینکه شما میگید هزاران سایت مخالف دولت مینویسن چون فقط تو وبلاگهای هم گروههی ها و همفکرانو خودتونو میرید میبینید.
و گرنه خیلی ها چند برابر هزاران نفری که شما میگید موافق دولت مینویسند.
چون شما نمیبینید و نمیرید تو ایت وبلاگها و سایتها دلیل به نبودنشون نیست.
هست؟

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
برای جناب مازیار.
منظورم از نوع کلکات همون به قول شما سواد بود.
من توهین نکردم بگم شما بی سوادید ولی فکر میکردم اون ظنز کنایه آلود رو همه متوجه بشن.
و وقتی متوجه نشدید خیلی تعجب کردم.
هیچکسی اینجا دم از فضل و علم نداره.
ولی همه انتظار ادب دارن.
شما حتی اگه مخالف با عقاید و نظرات من باشید نمیتونید یعنی نه شما نه من و نه هیچکسی دیگه حق نداره به گروه عقاید و نظرات مخالف خودش توهین کنه.
در مورد چادر خاکیم هم باید بگم:
چادرم خاکی شد تموم شد.
خانه به دوشم غم سیلاب ندارم.
شما کلاهتو بچسب خاکی نشه.

نوشین گفت...

جوابی به چادر خاکی:
در مورد چادر خاکیم هم باید بگم:
چادرم خاکی شد تموم شد.
خانه به دوشم غم سیلاب ندارم.
شما کلاهتو بچسب خاکی نشه.
معنی این شعر چیه میخوای بگی نظر به عقایدت بدبخت و غمگین شدی؟
خوب اگر با وجود اینکه میگوئی از رفتار این دولت راضی هستی و از دینت هم خیلی راضی تر پس چرا دیگه خانه بدوشی کردی؟ چادرت چرا خاکی شد؟ تو که از همه چیز راضی هستی!!

رضا گفت...

برده داری در اسلام مناظره ای جدید در تارنمای گفتگوی مسلمان و زرتشتی است.

afshin گفت...

[گل] از سوي دانشجويان و خانواده شهداي راه آزادي ,

دانشجويان زنداني و زندانيان سياسي


سیزده آبان , اعتراض به دولت کودتا [گل]

[گل] همه با هم در سراسر ایران، سیزده آبان را سبز خواهیم کرد [گل]

[گل] درود بر کوروش بزرگ خار چشم دشمنان ایران و پاینده سرزمینمان [خداحافظ]

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
این شعر و این خطاب برای جناب مازیار بود ولی خوب براتون سوال پیش اومده جواب میدم.
منظورم از اینکه گفتم چادرم خاکی شده یا اینکه من خانه به دوشم غم سیلاب ندارم این بود که من انقدر نظرات مخالف با عقایدم شنیدم که این حرفها دیگه اثر نداره.
حتی برای ذره ای که بخواد تو دل من شک ایجاد کنه.
من به عقیدم،دینم،هدفم،شعارم به همه اینا اطمینان دارم.
هیچ سیلابی نمیتونه پشیمونم کنه.
راستی یه سوال؟
چرا فکر میکنی پیدا کردن وبلاگ شما سخته؟
نکنه براش "و جعلنا............"خوندی؟
نه این جوری نیست خیلی راحت میشه پیدا کرد.راحت تر از اون چیزی که فکرشو بکنی.
میگم فقط آزادی تو ارائه نظرات و عقایده.
البته حق با شماست بحث ما سر آمار و ارقام نیست ولی خوب بحث به اونجا کشیده شد.دست من نبود.

مازیار گفت...

برای چادر خاکی ...
توهین کردن هم مراتب و اصولی داره ... من به فردی مثل تو شاید بخندم ولی توهین نمی کنم . شما به قول خودت یک محاسبات مزاح آلود می کنی بعد بر مبنای اون محاسبات میای و نتیجه می گیری ...
دخترجان اون چادرت رو یکم بده کنار بزار چشمات ببینه ... با وجود همه فشار و تهدید و زندان و شکنجه و اعدام و ... بازهم اعتراضات ادامه داره ... اینکه وبلاگای موافق زیادترن یا نه چیزی رو ثابت نمی کنه ... مجیز گویی و یا طرفداری از کسایی که قدرت دستشونه کار سختی نیست .
ای بابا ... برای من نامحرم شعر می نویسی ؟ اسلام به خطر نیفته ...
راستی غلط دیکته ایهات هم که باز زیاد شده ، حول نشو ... کاریت ندارم که !
بدرود و به امید برآمدن خورشید خرد در افق ذهن تو .

نوشین گفت...

در جواب به مازیار
مازیار آنچه در جواب چادر خاکی گفتی گل بود بخصوص دعای آخرت
همیشه گل باشی و گل هائی مثل تو زیاد شوند

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
نمیدونم چرا اینقدر اصرار دارید گرفته بشید.
یا به فیلتر شدنتون افتخار میکنید.
چرا فکر میکنی برای اینکه مارو فریب بدن شماهارو نمیگیرن؟
اگه فریب دادن بود که اون بزرگان(ابطحی،عطریان فر،نبوی...)رو نمیگرفتن.
نه؟
راستی از کلمه فریب دادن خوشم نمییاد.
لطفا براش جایگزین مناسبتر پیدا کنید.

بابك گفت...

حضورتان را مشتاقم

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
برای جناب مازیار.
چرا همه چیز اسلام رو بد متوجه شدید؟
اسلام من خطری نمیبینه که به شما جواب بدم و از حرف حق و عقایدم دفاع کنم.
"هیهات ..........."
راستی خوشم میاد اعتماد به نفست بالاس میخوای از من غلط دیکته بگیری؟
حالا احیانا یه غلط تایپی دیدی خوشحال نشید.
چون زیاد مهم نبودید دقت نکردم درستش کنم.
یه دوست دارم البته مثل خودمه ولی یکم نظراتمون با هم فرق داره و شاید مثل شماها باشه البته کمش.
یه بار یکی برام نر گذاشته بود خیلی مسخره بود بهش گفتم کلی خندید گفت اینا تو رو نمیشناسن چطوری اینارو میگن حتما فکر میکنن تو از اینا دخترا هستی که به فکر خودش نیست و کلا از این حرفا.
الان این حرف شمارو که گفتید چادرتو بزن کنار بهتر بیبینی یاد اون افتادم جاش خالی کلی بخنده.
راستی خیلی خوبه شما بعضا به اشتباه چیزی میگید و خانوم نوشین تایید میکنن.
خیلی خوبه.
ادامه بدید.

فاطمی گفت...

به دو پیام شما در دو پست زیر جواب دادم:
http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/-1203871.htm


http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/1214852.htm

چادر خاکی گفت...

باسمک اللهم.
راستی خانوم نوشین میدونید چرا به قول شما و بر فرض محال اگر بخواند شمارو بگیرن نمیتونند؟
چون شما هر سری از کافی نت و احیانا هر بار از یک کافی نت مختلف وبلاگتون رو آپ میکنید.

فاطمی گفت...

اگر روی نام من در همین کامنت کلیک کنی آن پست باز میشه