بادرود بر ایرانیان بزرگ و هنرمند همیشه گرفتارمان در هرکجای ایران و این جهان، درود بر تهرانیان ، درود بر اقوام مختلف آذربائیجان ، درود بر اقوام مختلف کرد ، درود بر اقوام مختلف بختیاری ، تمام خوزستانی ها، لرها ، لک ها ، شاه سونی ها ، سیستانی هاو بلوج ها، ترکمن ها ، قشقائی ها ، گیلک ها ، مازنی ها ، خراسانی ها ، یزدی ها ، اصفهانی ها ، فارس های استان فارس ، کرمانی ها، بوشهری ها، تمامی روستائیان ایران و تمامی اقوام مختلف و شاخه های گوناگون اقوام ایرانی ، درود بر تمامی هم میهنان گرامی و عزیز تر از جانمان ، درود
نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران

۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

فکر ملی شدن صنعت نفت از کیست؟؟

فکر ملی کردن نفت از کیست؟:

در آغاز سال نو 2570 شاهنشاهی را بر شما ایرانیان همیشه عزیز در هر کجای ایران عزیز تر از چشمم هستید خجسته و همایون باد ( تقدیم گلهای فراوان به شما )

هم چنین به مناسبت روز 29 اسفند ، روز ملی شدن صنعت نفت  در ایران متن زیر را که از نسک دکتر میرفطروس استخراج کرده ام را بخوانید



به مناسبت روز 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در ایران مطلب زیر را که از نسک علی میرفطروس استخراج کردم را بخوانید:


بی تردید ملی کردن صنعت نفت و استیفای حقوق تاریخی ملت ایران ، یکی از بزرگترین رویدادها و دستاوردهای ملی کردن نفت را ساخته و پرداخته دکتر حسین فاطمی یا دکتر محمد مصدق می دانند در حالیکه پیگیری بحث های مربوط به نفت در مجلس نشان می دهد که سالها پیشتر ، ساعد مراغه ای سیاست


" تحریم مذاکرات نفت " را آغاز کرده بود و سپس از همین زمان غلامحسین رحیمیان ( نماینده قوچان ) طرح " الغای قرارداد نفت جنوب " را به مجلس پیشنهاد کرد؛ و از مصدق نیز تقاضا نمود تا آنرا امضا کند ولی مصدق ( در آنروز ) از امضا و تائید این طرح قانونی ، خودداری کرده بود.


( متینی صص 158 – 159 ، به نقل از : کی استوان ، ج 1 ، ص 222 – 223 )


حسین مکی ضمن اینکه خود ، نریمان و حسین فاطمی را مبتکر این طرح می دانند ، تاکید می کند که دکتر مصدق آخرین کسی بود که امضای خودرا پای پیشنها نهاد.


( متینی ، ص 228 ، به تقل از: موحد ، ج 1 ، ص 118 )


از طرف دیگر: دکتر مصدق در ملاقات با شاه و در پاسخ تلگراف تشویق و تائید او تاکید کرد که: " شاه سهم بزرگی در موقعیت های دولت ( در امر ملی کردن صنعت نفت ) داشته است و نام او در تاریخ خواهد ماند... هر موقعیتی در هرجا و در مورد تحصیل شده ، مرهون توجهات و عنایات ذات اقدس ملوکانه است که همه وقت ، دولت را تقویت و رهبری فرموده اند " .


( متینی ، صص 265 و 293 ، به نقل از: مصدق ، ص 366 ، موحد ، ج 1 ، ص 456 )


با این مقدمات باید پذیرفت که در مجلس پانزدهم و شانزدهم ، کسانی مانند حسین مکی ، دکتر بقائی ، حائری زاده ، عبدالقدیر آزاد ، دکتر شایگان ، نریمان ، دکتر فاطمی ، آیت الله کاشانی به رهبری دکتر مصدق در تحقق این هدف بزرگ ملی تلاش کرده اند و حتی نطق مفصلی سید حسن تقی زاده ( وزیر دارائی رضا شاه ) مبنی بر وجود عنف و عدم اختیار در امضای قرارداد 1312 / 1933 و در نتیجه: بی اعتبار داشتن


" قرارداد دارسی " ، بارها مورد استناد دکتر مصدق و یارانش در محاکم بین المللی قرار گرفته بود.


( برای نطق مفصل سید حسن تقی زاده در مجلس ، نگاه کنید به: متینی ، صص 187 – 195 )



برداشت از:

نسک آسیب شناسی یک شکست

از: علی میرفطروس




چهار شنبه تیر شید 25 اسفند 2569 شاهنشاهی

برابر با 25 اسفند 1369 خورشیدی تحمیلی تازی و تازی پرستان نوشته شد.

۴ نظر:

afshin گفت...

[گل] [گل] [گل] [گل] [گل]

سال١٣٩٠ خورشیدی .... سال ٧٠٣٣ میترایی آریایی ، ٣٧۴٩ زرتشتی

و ٢۵٧٠ شاهنشاهی ...

بر تمام ایرانیان و پارسی گویان جهان خجسته باد [گل]

میهن پرستان گفت...

با درود
فرا رسیدن سال 14090 اهورایی ، 7033 آریایی (میترایی) ،3749 زرتشتی،2540 شاهنشاهی کورش بزرگ ،1390 خورشیدی و روزبه ( عید ) نوروز ، روز زایش میشک و میشیانک ( آدم و حوا ) به باور ایرانیان باستان و سرآغاز راستین سال نو ، بر ایرانیان پاک نژاد و میهن دوست شاد بادا.
پاینده ایران

علیرضا گفت...

درود بر نوشین پارسی گرامی دوست ارجنمد و گرامی

پیشاپیش من نیز به سهم خود فرا رسیدن نوروز را به شما و خانواده ی محتمتان تمام ازاد اندیشان میهن دوستان یاران راه ازادی شاد باش می گویم باشد که در این سال جدید شاهد پیروزی خرد بر نابخردی حاکم در ایران کوروش بزرگ باشیم.

"اهورا مزدا یاورتان باد"

jahandar گفت...

سلام، تمام کشورهایی که سالهاست نیروی اتمی‌ استفاده میکنند تصمیم گرفتند که تا ۱۵ سال دیگر از این بهره برداری دست بکشند. آلمان ، ژاپن، هند و غیره. دنیا دنبال بهره بردار از نیروی خورشید، با د ، امواج دریا و اینکه چگونه میشود این دنیا را حفظ کرد،هست. به نظر میاید که ما فقط دنبال تخریب دنیا و ادمهایش هستیم. من فدایی امام هستم و انشا‌الله روزی تمام انسانهای این دنیا عین ما مسلمان شیعه خواهند شد اما آیا آن روز دنیایی وجود خواهد داشت؟ بهانه انرژی اتمی‌ و یا حتی استقفرلله وعده امام زمان فقط برای سرگرمی ما مردم هست تا آقای احمدی‌نژاد و فامیلهاش بتوانند به راحتی‌ دزدی بکنند.