بادرود بر ایرانیان بزرگ و هنرمند همیشه گرفتارمان در هرکجای ایران و این جهان، درود بر تهرانیان ، درود بر اقوام مختلف آذربائیجان ، درود بر اقوام مختلف کرد ، درود بر اقوام مختلف بختیاری ، تمام خوزستانی ها، لرها ، لک ها ، شاه سونی ها ، سیستانی هاو بلوج ها، ترکمن ها ، قشقائی ها ، گیلک ها ، مازنی ها ، خراسانی ها ، یزدی ها ، اصفهانی ها ، فارس های استان فارس ، کرمانی ها، بوشهری ها، تمامی روستائیان ایران و تمامی اقوام مختلف و شاخه های گوناگون اقوام ایرانی ، درود بر تمامی هم میهنان گرامی و عزیز تر از جانمان ، درود
نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران

۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

به دوران اقتدار ایلامیان و هخامنشیان و ساسانیان سفر کنید

به دوران اقتدار ايلاميان ، هخامنشيان , ساسانیان

ايلام يا آلمااتو با مرکزيت ماداکتو پايتخت باستاني ايلاميان آغاز سفرکنید به ديار غيور مردان کرد و لر سفري که از دل تاريخ ايلام از زمان ايلاميان آغاز خواهد شد و به کرمانشاه ديار مردان پهلوان خيز سرزمين شيرين و فرهاد ختم خواهد شد .
از ميان کوههاي زاگرس عبور خواهيد کرد و با ديدن پل گاوميشان ،اوج هنر معماري در پل سازي را از يادگاران دوره ساساني خواهيم ديد و در دل طبيعت زيباي بهاري ايلام به طبيعت گردي خواهيم پرداخت .



به تنگه بهرام چوبين خواهيد رفت و ياد و خاطره اين سردار ايراني را در دل طبيعت زنده نگاه خواهيد داشت . 


براي نمايش

از بلنداي کوه ،درياچه هاي دوقلوي سياه گاو را به نظاره خواهيد نشست که به آرامي از دل کوه جوشيده اند.

براي نمايش
به شهر ايلام عروس زاگرس گذري خواهيد کرد و از خانه والي با موزه زيباي عشاير آن به تاريخ کهن ايلام نگاهي خواهيد انداخت .
شهر باستاني ساساني سيمره را که در غربت و تنهايي خود در کنار دره شهر(ماداکتو) به خوابي چندين هزار ساله رفته است را بيدار خواهيد نمود تا با گلهاي شقايقي که بر بلنداي بامهاي خانه‌هاي آن جوانه زده است ما را ميزباني کند .
و در اخر گذري به ديار فرهاد خواهيم داشت و سوز عشق آتشين فرهاد را در تخته سنگهاي فرهاد تراش خواهيم ديد و اوج قدرت داريوش هخامنشي  را که در سنگ نگاره هاي بيستون حک شده است را به نظاره خواهيد نشست
به طاق بستان که نشان قدرت پادشاهان ساساني است خواهيد رفت و در اين بين ناخنکي هم به غذاهاي محلي کرمانشاه خواهيد زد : دنده کباب و خورشت خلال‌بادام و شيريني‌هاي کرمانشاهي و...........  مخصوصا دنده کباب جمشيد !!

و در پايان در ميان بقاياي معبد آناهيتا ، نيايشگاه و محل قداست آب گشتي خواهيد زد و با خاطراتي از دوران تمدن ايلاميان و هخامنشيان و ساسانيان به تهران بازخواهيد گشت . 


براي نمايش 
بزرگترين اندازه كليك كنيد
و ...
چرا نشستي هنوز؟؟!! كوله‌پشتي‌هاتون رو ببنديد...

این مطلب به تاریخ شنبه کیوان شید 28 فروردین ماه 2569شاهنشاهی برابر با
28فروردین ماه 1389شمسی تحمیلی تازی و تازی پرستان نوشته شد.

۲۷ نظر:

درنا گفت...

با این که پیش از این سفری به کرمانشاه کرده بودم و جاهایی مانند فرهاد تراش و معبد آناهیتا رو دیده بودم هنوز برام تازگی داره البته هنوز خیلی از جاهایی که تصاویرش رو گذاشته بودی و نامش رو آورده بودی رو از نزدیک ندیدم
برای عکس های زیبایت هم خیلی ممنون

آریاناز گفت...

نوشین خوبم
بسیار زیبا گفتی و نوشتی و عکسها گیرایی نوشته هایت را چند برابر کرده متاسفانه هنوز به این قسمتها سفر نکرده ام اما چشم به زودی کوله پشتی بردوش به راه می افتم برای شناخت هرچه بیشتر هویتم و ایرانم و افتخار میکنم ایرانیم و هم میهنانی چون شما دارم
پاینده باشی و پیروز

اردشیر پارسی... گفت...

درود بر تو نوشین جان.بسیار زیبا بود مخصوصا تنگه بهرام چوبین.آخه من خیلی بهرام چوبین رو ترجیح میدادم تا خسروپرویز و اون جنگها فرسایشی هرچند که شاه بزرگی بود اما همان جنگها ارتش ایران را فرسوده کرد.بهرام شاه بزرگ جاودان باد درود بر فروهر او.
و در مورد کرمانشاه بگویم که واقعا گنجی نهفته است در دل زاگرس.زیرا برادران کرد همان مادی های بزرگ هستند و آریایی و برادران ما بختیاری ها.و هر دو خانه در کوه های زاگرس دارند.ما در چهارمحال و خوزستان به ویژه خوزستان.زیرا در خوزستان هم آثار عیلامی و هخامنشی و اشکانی و ساسانی بسیار است همچون کرمانشاه و ...پستت بسیار زیبا بود.سپاس که به من سر زدی..بدرود پاینده سرزمین ورجاوند ایرانزمین.

سیاوش گفت...

شعری برای رضا قاضلی که همه زندگیم مدیون اون هستم و هیچ وقت فراموشش نخواهم کرد یکسال از مرگش گزشت .
ای تو فاضل، ای رضا بر آنچه حق بر مردم آزاده است

ای تو رستم، ای توکه، فرزند تو در خون خود بنشسته است

ای تو فاضل مرد، رضای جان به کف

ای تو آن ، سرو تنومند وطن

ای توی پاره جگر داده، کمانگير خدا
ای تو رستم، آنکه سهرابش بشد اکنون فدا

ای تو سيمرغ وطن، آزاده پروازها

ای تو بشکسته پر و بال، در ره عشق و صفا

ای تو آنکه، زندگی در راه ميثاق داده ای

ای ابر مرد وطن، ما شاهديم، آزاده ای

لحظه های شادی ميهن، نسيمش بر مشامان ميرسد

کاوه آهنگر تو، کودکت، او زنده است

بيا اکنون ، کلام اين حقير در گوش خود گير

من اندک، چنين دارم تدبير

جوان تو، نشسته در کنار ايزد خويش

نظاره ميکند، بر مسلک و کيش

جوانت، در فضای خاک ميهن ميخروشد


و اينگونه برای ميهنش، اکنون بکوشد

چو دشمن را جهنم جايگاه است


و مردان را، به درگاه اهورا پايگاه است

آنکه در راه وطن، جان داد و رفت

آنکه با خونش، وطن آزاده گشت

او نمرده، نام او در قلب ماست

و کنون، از سوی ما، پيش خداست

شعری از آقای "عبدالرضا حيدری"

سیاوش گفت...

ن در تن خود رگ کیانی دارم در رگ همه خون پهلوانی دارم

بگزشته 1400 ساله و هنوز در دست درفش کاویانی دارم
درود بر نوشین عزیز
من کرمانشاه رو خیلی دوست دارم . نمیدان ار کجا شروع کنم . از طاق بستان یا پل گاومیشان . هر جای کرمانشاه زیبا و دیدنی هست .
به گمان من شیراز و کرمانشاه خیلی به هم شبیه هستند از لحاظ قدرت و ....
من کوله خود را بسته ام . نا به زودی به این سرزمین آرایی بروم .
واز تو نازنین بخاطر اینکه مرا با دنیای مجازی به آنجا بردی بی نهایت سپاسگزارم . چه زیبا اوج افتخار و قدرت ایرانیان هخامنشیان و ساسانیان .به امید روزی که همه به این مرزو بوم افتخار کنیم.
در پایان درگزشت میهن پرست عزیز دکترشفا یر شما تسلیت باد .افسوس که این عزیزان میروند . یکسال پیش رضا فاضلی و حالا دکتر شفا .
در پایان بروزم با جشنهای اردیبهشت ماه و منتظر حضور اریای و گفتار نیکت
آنقدر خوب و عزیزی که به هنگام وداع حیفم آید که تو را دست خدا بسپارم
خرد نگهدارت

اسرار ازل گفت...

پاینده باشی شیرین قلم




بگذارید این وطن دوباره وطن شود
بگذارید دوباره همان رویایی شود که بود.
بگذارید پیشاهنگ دشت شود
و در آن جا که آزاد است منزلگاهی بجوید.
این وطن هرگز برای من وطن نبود.
بگذارید این وطن رویایی باشد که رویاپروران در رویای خویش داشته‌اند.
بگذارید سرزمین بزرگ و پرتوان عشق شود

dariush گفت...

درود به نوشین جان
مرا به یاد 20 سال پیش بردی بیستونی را که عشق کند و شهرتش فرهاد برد تنگه بهرام
میدانی درد اور است در ترکیه در خیابان آکسارای یک تکه سنگ را گداشته اند و میگویند اینحا کاخ اکسارای بوده و راهنما یک ساعت در باره این کاخ سخن میراند و ما اینهمه بحای مانده های تاریخی داریم نشان دهنده این که کی هستیم و شکوه ایرانمیان را دریابیم ولی افسوس که امام زاده های تازی مهمتر هستند تا این بزرگان ایرانی
شاد باشی و تندرست

mojgan گفت...

نوشین عزیز
خیلی جالب و زیباست و همانطور هم که خودت برام نوشتی ته همراهت به این سفر آمدم ...... امیدوارم که به زودی از نزدیک این تاریخ زیبای کهن را ببینم

ممنرنم [گل]

dariush گفت...

شجاع الدین شفا نویسنده و پژوهشگر ایرانی شامگاه جمعه ۲۷ فروردین در سن ۹۲ سالگی در پاریس درگذشت.

شجاع‌الدین شفا در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در خانواده‌ای فرهیخته در شهر قم متولد شد.
روانش شاد

سعيد گفت...

سلام
كرمانشاه واقعا زيباست
ولي سعادت رفتن به اونجا رو نداشتم

Unknown گفت...

سلام نوشين جان

واقعا پست زيبايي بود

يه همت كوچيك نياز داره تا به اقتدار قبل خودمون برگرديم
به اميد اون روز

در ضمن حتما ميرم

سبز باشي و پايدار

زادمهرهمیشه سرافرازبه پارسی بزرگ ایرانی گفت...

درود برشما بانو نوشین نازنین.

کار خوب و ارزشمندی بودآفرین...

نوشین جان!

می دانی که زاگروس ،مانند خزر ،واژه ای بیگانه است که یونانیهابه کوههای ایلام دادند?.بجای آن بهتراست بگوئیم :ایلامکوه ویاکوههای ایلام.

باسپاس...

پرنيان گفت...

درود بر شما دخت ايران زمين
پست خالبي بود.
بخصوص درباره كرمانشاه شهر من بود .
من اصالتا كرد هستم و از اين بابت به خودم مي بالم.
بهم سر بزن .
پاينده ايران زمين
تا درودي ديگر بدرود.

shahram hakhamanesh گفت...

dorood

مهری حسینی گفت...

درود دخت آریایی ایران زمین
بسیار عالی بود. به خصوص اینکه کرمانشاه شهر خودم است و عاشقانه دوستش دارم. پست های دیگرت را هم دیدم . بیسار عالی و درخور تقدیر بودند. زنان ایران باستان الگوی پاکدامنی ودلاوری و شجاعت بودندو امید که برای ما الگویی نمونه باشند. اتفاقا من هم پستی به نام زنان در ایران باستان دارم که در آرشیو می شود پیدایش کرد. به معرفی آنها پرداختم. دوست داشتی بخوان. عزیزم خوشحالم با وجود حاکم شدن آیین و فرهنگ عرب بر جامعه ی ایرانی ما هنوز فرزندان کوروش بزرگ ایران را با آیین و آداب و رسوم ایرانی بودنش پاس میدارند و در این سرزمین پاک جایی برای بیگانه نمی بینند. سپاس و یزدان پاک نگهدارت. پاینده ایران

ساقی گفت...

درود نوشین جان
پست جامع و کاملی بود از دیار شیرین و فرهاد کرمانشاه زیبا ... اکثر دوستان من کرمانشاهی هستن که واقعا آدمهای گل و باحالین ...

مهری حسینی گفت...

نوسین عزیز هر قدر سعی کردم این آدرست لینک نشد گمانم کامپیوتر اشکال پیدا کرده در اولین فرصت این کار را خواهم کرد. خودک هم کاملا گیج شده ام امروز دوسه نفر رو لینک کردم و نمی دانم چه کار کردم . باز هم سعی خواهم کرد.سپاس

هادي گفت...

سلام
مطالب و عكسهاي جالبي گذاشتيد.موضوع پايان نامه من هم بررسي ساختمانهاي دوره ساساني است.

سعيد گفت...

درود
چنان قحط سال شد اندر دمشق كه ياران فراموش كردن عشق
سري به ما نمي زنيد؟

امین : شیراز 1400 گفت...

بزرگترین جشنواره بالن های هوای داغ خاورمیانه و اولین در ایران ... برگزاری جشن بزرگ روز شیراز ... پنجمین همایش شهرداران راه ابریشم ...

در شیراز ، پایتخت فرهنگی و تمدن ایران زمین
http://shiraz1400.blogspot.com/2010/04/blog-post_20.html

شاهین گفت...

درود
بسیار لذت بردم.فرتورها خیلی زیبا بودند
با دوستانم برنامه گذاشتیم که کنکور را که دادم بلافاصله نخست از شیراز دیدن کنیم سپس از یزد و کرمانشاه.زودتر این کنکور کوفتی بیاد و بره
در پناه اهورا

کورش آرین گفت...

درود بر شما یار گرامی و بانوی اصیل آریایی
مطالب جالبی داشتید واقعا درود بر شما
این مکان هایی در ایلام که عکسشان را گذاشته بودید هم بازدید کرده ام... بسیار جالب هستند.
خوشحال می شوم به ما هم سر بزنید.

امین : شیراز 1400 گفت...

سرانجام قطار شیراز - اصفهان ؟؟؟؟
به روزم ...

زادمهرسرافراز به پارسی بزرگ ایرانی گفت...

بانام خداوند مهرآفرین...

برفردوسی بزرگ بی کران درود...

به نام نامی مهر ایران بزرگ...

بابزرگداشت(احترام)فرهنگ والای بی همتای ایران بزرگ پارسی ، درود برشما.

به روزم:


*********درایران بزرگ، همه ایرانی بزرگ پارسی آریائی اند. ***********

mojgan گفت...

با یک مطلب جدید به roozam و منتظر حضورتون

زادمهرسرافراز به پارسی بزرگ ایرانی گفت...

درود،بانو نوشین نازنین!

...درست،همین است که گفتید:

پایندگی و سرافرازی برای (مال) ایران است و بس[گل]

...باسپاس ازبزرگواریهای همیشه شما بانوی بزرگ ایران بزرگ پارسی آریائی.

کامران گفت...

با درود به شما دوست گرامی . تنها یک چیز را می گویم نابود باد دشمنان ایران.